Aug 4, 2014

book summer

Lange zomerdagen met niets om te doen, geef het maar toe we vervelen ons allemaal tijdens de zomer, min of meer dan. Ik ben echt zo'n type boekenwurm geef mij een goed boek en ik ben er in een dag doorheen, misschien erg zonde maar tegelijkertijd ook handig want je kan dan veel boeken lezen die je graag wil lezen en oh man zijn er veel boeken die ik deze zomer wil lezen. Vandaar dit artikel om jullie wat ideeën van leuke boeken te geven!

Kiera Cass:  The Selection Trilogy
Als eerste The Selection trilogie van Kiera Cass, ik heb deel 1 en 2 in anderhalve dag uitgelezen en ben vandaag dan eindelijk aan deel 3 begonnen. Het is een trilogie en ik ben echt helemaal verliefd. Het gaat over America Singer, ze is een 5 en dat wil zeggen dat je best onderaan staat in de opbouw van het systeem, deze loopt van 1 t/m 8 waarin 1 de royals zijn en 8 de zwervers die niets hebben. America komt perongeluk in "the selection" terecht, dit is een soort van wedstrijd waarin prins Maxon Schreave zijn vrouw mag kiezen. Het mooie aan dit boek is, is dat je kan kijken naar het koninklijke en sierlijke maar ook rebellen en geweld komen erin voor. Alle boeken zijn goed leesbaar en niet te moeilijk, het mooiste aan deze serie vind ik nog wel dat je niet weet hoe het gaat eindigen, het ene moment denk je dit en het andere weer iets anders, frustrerend soms maar echt geweldig, ik kan hem dan ook haast niet wegleggen. team Maxon all the way haha.

Andrea Cremer: Nightshade trilogy

 Nachtschade van Andrea Cremer is ook een trilogie, het gaat over Calla ze is een weerwolf, Ze moet mensen beschermen en zal de vrouw van Ren worden, maar wanneer ze Shay red van de dood en hij ook nog eens opduikt op haar school begint ze overal aan te twijfelen. Het boek neemt een hele onverwachte wending en dat vind ik heel gaaf aan het boek, ze moet vluchten en vechten voor haar leven. Ook dit boek is goed leesbaar het enige minpunt aan dit boek is het einde er is 1 klein detail waar ik erg van baal maar dit moet je zelf maar lezen, de serie zelf is geweldig en ik zou het zo weer lezen.

Kelley Armstrong:
    - The Darkest Powers trilogy
    - The Darkness Rising trilogy
The Rising van Kelley Armstrong is deel van een trilogie, genaamt the "Darkness Rising", dit is een serie die naast een andere staat met eenzelfde onderwerp: : The Darkest Powers". Het is een geweldig einde van een geweldige serie boeken.

"The Darkest Powers": Dit gaat over Chloe Sanders, ze is een necromancer en kan geesten zien en dode dingen tot leven wekken. Het klinkt heel eng maar is zeker het lezen waard, ze komt er langzaam achter wat ze is en raakt bevriend met Derek en Simon, ze moeten vluchten voor de mensen die hun onderdrukken en vechten voor wat ze waard zijn. Hou je van fantasie boeken met romantiek, actie en ook wat mysterie erin dan zou ik deze serie zeker gaan lezen.

"The Darkness Rising": Deze trilogie die na The Darkest Powers komt gaat over Maya Delaney, ze woont in Salmon Creek en alles is normaal totdat Rafe naar de stad komt, hij gooit haar hele wereld ondersteboven en door hem komt ze erachter dat ze een shape-shifter is, ze kan veranderen in een poema. Wanneer ze eracchterkomt dat Salmon Creek opgezet is voor haar en al haar vrienden die ook bovennatuurlijke krachten hebben vluchten ze en het enige wat je hierover kan zeggen is: "Shit is about to go down". Ze worden achtervolgt door twee verschillende kanalen zie ze willen hebben, de ene zit haar vader bij en ze leert haar tweelingbroer kennen.

 De twee Trilogieën zijn geweldig opgebouwt en vooral de plottwisten die erin zitten vind ik erg sterk, vooral in het laatste boek zetten ze je meerdere malen op het verkeerde been, geweldig!

Rick Riordan: Percy Jackson and the Olympians
Percy Jackson door Rick Riordan gaat over Percy, hij komt erachter dat hij de zoon van Poseidon is en gaat voor bescherming naar Camp Halfblood, samen met zijn beste vriend en beschermer Grover, hij is half mens half geit. Hij word in elke boek voor een ongelijke taak gezet, ik ben nu bij het derde boek en ga ook zeker binnenkort weer verder lezen, het is grappig en goed geschreven dus ben je fan van boeken zoals harry potter dan zou ik hier ook zeker even naar kijken. Ook de films vind ik geweldig ookal past de eerste totaal niet bij het boek maarja you can't have it all.

Richelle Mead: Vampire Academy Series
Voordat ik dit echt gelezen had was ik heel erg bang dat het iets zoals Twilight zou zijn, begrijp me niet verkeerd ik ben gek op Twilight maar op dat moment zat ik niet zo op een liefdeverhaal te wachten. Deze serie is helemaal niet zoals ik verwacht had, het gaat over Rose en ze is een beschermer van de goede vampiers: Moroi en moet ze beschermen van de Strogoi, de slechte vampiers. Gooi er een knappe trainer in, een vampier met koninklijk bloed en allemaal gestoorde vampiers en je hebt echt een geweldige mix, yes i am hooked on this series. De film die bij dit eerste boek hoort is dan ook echt geweldig, met een geweldige cast.

Lissa Price: Starters en Enders
Dit boek is het tweede deel in een een serie van tot nu toe twee, het komt na Starters en ik was gek op dit boek. Ik dacht alleen dat het een opzichzelfstaand boek zou worden dus haatte ik het einde, toen ik er achter kwam dat er nog een tweede boek zou komen was ik echt zo blij, het was nog niet over. De serie gaat over Callie, die haar ouders verloren heeft en voor geld haar lichaam aan de bodybank geeft, hier kunnen rijke Enders(ouderen) komen voor een jonger en mooier lichaam. voor een kleine tijd. Ze is echter anders ze kan nog gewoon zelf functioneren zelfs wanneer haar ender is haar zit, ze kan haar wel in haar hoofd horen. Het is een goed geschreven verhaal met veel "Oh no you didn't" momenten erin en ik kan dan ook niet wachten tot ik dit boek uit heb, of er nog een derde komt weet ik niet, we zullen het zien.


Tahereh Mafi: Shatter Me trilogy
Shatter me lijkt een geweldige trilogie het gaat over Juliette en haar aanraking is dodelijk, ik heb deze serie nog niet gelezen maar ben wel van plan deze snel te gaan lezen. Ik ben erg benieuwd, het boek word door iedereen geprezen en daarom wilde ik deze toch met jullie delen en ookal heb ik deze nog niet gelezen wie is er nou niet nieuwsgierig naar iemand die je kan doden door je alleen maar aan te raken?

Ally Condie: Matched, Crossed and Reached
Stel je eens voor dat je hele leven bepaald word, waar je naar school gaat, waar je woont, wat voor werk je gaat doen, wie je partner word, wanneer je dood gaat en ga zo maar door. In de wereld van Cassia is dat de orde van de dag, alles word voor haar gedaan en ze word gekoppeld aan haar beste vriend maar er gaat iets mis een jongen die bij haar in de buurt woont staat eerst op haar beeld. Ze merkt al snel dat ze niet zo blij zijn met een eigen mening en er gebeuren veel vreemde dingen. Het eerste boek vond ik wel het mooiste hier ontdekt ze wat ze eigenlijk allemaal is, de tweede vind ik heel sloom gaan omdat ze naar iemand zoek en het steeds van persoon wisselt en de laatste heb ik nog niet gelezen omdat ik vond dat ik me door de tweede moest heenslepen. Dit kan ook komen doordat ik weinig tijd had en ik ben nog wel van plan de laatste te lezen, desalniettemin vond ik het een erg mooi verhaal en een goed concept, ookal ging hij wat langzaam. Daarnaast vind ik de foto's op de voorzijde en de titels erg mooi en passend.

James Dashner: The Maze Runner.
Last but not least, The maze runner door James Dashner. Het gaat over Thomas die aankomt op een plek die hij niet kent, hij is al zijn geheugens kwijt en weet niet eens meer wie hij is. Dan komt Teresa en herkent hem, het draait ook om "The Maze" (het doolhof) hier stoppen de mensen aan het hoofd mensen in om je een kans te geven om weg te komen, alleen is er nog nooit iemand levent terug gekomen, geen goed teken dus. Ik vond het verhaal echt super gaaf en ben zo blij dat er een film komt en daarnaast wie is er nou niet fan van Dylan O'brien ik bedoel hij is echt geweldig en ik ben echt benieuwd want heb hem nog nooit in een andere rol gezien dan Stiles Stilenski in Teenwolf.

Dit zijn een paar geweldige boeken die je zeker zou moeten lezen, natuurlijk kun je ook boeken gaan lezen als harry potter, the hungergames of divergent maar die kennen de meeste wel en in dit artikel wilde ik eigenlijk boeken zetten die niet veel mensen kennen of waarvan mensen niet wisten dat er een boek van was.

Dus wat vinden jullie. welk boek spreek jullie het meeste aan en welk boek zou je mij aanraden?



No comments:

Post a Comment

Ik zou het leuk vinden als je een reactie achterlaat! Ik zal proberen iedereen te beantwoorden en ik vind het voor erg leuk te lezen wat je vind! Ga je nou zelf iets uitproberen of heb je jouw mening zet die er dan ook lekker onder! Hier heb je ruimte zat! xx