Aug 16, 2014

DIY: Schriften pimpen.

We kennen het allemaal, saaie schriften met erop, A4 schrift. Nee zo kom je jouw jaar ook niet makkelijker door. Daarom dacht ik, laten we de schriften is gaan pimpen. Dit heb ik dan ook gedaan en ik ga jullie er een paar laten zien en stap voor stap uitleggen. Enjoy!



Te beginnen met wat je over het algemeen nodig hebt:
  • lijm twee soorten, de doorzichtige en mod podge zoals de Amerikanen dit noemen, dit is lijm wat iets is aangelengd met water en ook als topcoat dient en is voor het plakken van stof. (je kan dit gewoon bij de action kopen
  • een spons kwastje
  • schriften natuurlijk
  • stof 
  • decoratie voor erop
#1
Nu de stappen.

Stap 1:
Pak het schrift en je stof en knip dit vervolgens op maat, laat aan alle zijdes randen over die je om kan vouwen, vervolgens smeer je jou schrift in met mod podge en plak je de stof erop en druk je deze extra vast met een doekje.

 

 


Stap 2: 
Sla de bladzijde om, knip hoekjes uit zodat je de randen goed kan plakken en plak de randen vast met mod podge, smeer deze pagina ook in met mod podge en plak de eerste bladzijde van je schrift tegen deze bladzijde aan. Voilá de stof zit erop!
 (Lekker muziekje erbij, Paramore it is haha)



Stap 3:
Nu is het tijd om je schrift te gaan versieren ik heb dat met een soort van stickers gedaan en heb papier in een rechthoek geknipt en als etiket gebruikt om er vervolgens wat steentjes aan toe te voegen, hier ben je helemaal vrij in natuurlijk!


( Ja achteraf was het beter geweest als ik hier ook papier onder had geplakt, jammer maar helaas)




#2

Stap 1:
Voordat ik hier de stof heb opgeplakt heb ik eerst een blad eronder geplakt, de stof scheen een beetje door en ik vond het zo iets mooier. Verder zijn de stappen hetzelfde, ik zal het verschil laten zien, de eerste foto is zonder papier eronder, de tweede is met.
 



 De mod podge smeer je dus nu op het papier en voor het papier neem je gewoon de doorzichtige lijm, de witte is meer geschikt voor stof.

Stap 2:
Deze stap is gewoon precies hetzelfde en het eindresultaat is ook hetzelfde.

Stap 3:
Hier heb ik weer papier gebruikt om een etiket te maken en heb er dan schuin nog een streepje tape overheen geplakt. Ook dit is gewoon te koop bij de Action.




#3
Dit is de laatste die ik jullie laat zien omdat deze iets afwijkt de rest kunnen jullie zelf wel bedenken en zijn alle stappen eigenlijk hetzelfde. Hiervoor heb ik een oud laken en een oude spijkerbroek gebruikt.'

Sorry de foto's worden hier wat slechter, het was wat later.

Stap 1:
Deze is niet heel anders dan de anderen, ik heb er een wit papier onder geplakt en vervolgens de stof erop, in dit geval het oude laken.




Stap 2:
Daarna heb ik de broekzak precies uitgeknipt met de achterkant er nog aan zodat je een echt broekzak krijgt, hier kun je dan later pennen in doen! Deze heb ik opgeplakt met de verschillende soorten lijm zowel de mod podge als de doorzichtige lijm.

Stap 3:
Als laatste heb ik deze nog simpel bewerkt met blauw tape als etiket en steentjes.




En hij is klaar, let wel op de broekzak kan nog wel wat los zitten, deze heb ik onder een stapel broeken gelegd om deze beter te fixeren zeg maar!





Ik heb er nog veel meer gemaakt maar ga deze niet allemaal toelichten, de basis weet je nu en het versieren en de stoffen zijn helemaal aan jou! Heb je nog vragen schrijf die dan in een reactie en als je ze maakt zou ik graag een foto willen zien, stuur die maar via twitter (esmayxduo) of instagram (esmayanne), Ik hoop dat jullie dit leuk vonden!!

Welke vonden jullie het leukste en zou je misschien zelf graag willen maken of proberen?

1 comment:

Ik zou het leuk vinden als je een reactie achterlaat! Ik zal proberen iedereen te beantwoorden en ik vind het voor erg leuk te lezen wat je vind! Ga je nou zelf iets uitproberen of heb je jouw mening zet die er dan ook lekker onder! Hier heb je ruimte zat! xx