Apr 17, 2014

The Hungergames: Catching Fire review

Het is alweer een tijdje geleden maar ik vond toch dat mijn eerste bericht toch zeker over The Hungergames moest gaan. Ik ben zoals velen helemaal fan van de hele serie heb dan ook alle boeken meerdere keren gelezen dus MOEST ik ook naar de film.
De eerste film heb ik niet in de bioscoop gezien omdat ik toen nog niet het idee had dat ik de boeken en de films zo leuk zou vinden. Ik ben namelijk zo iemand die eerst ergens een gruwelijke hekel aan heeft als het een hype is zoals Twilight en in dit geval The Hungergames, pas na aandringen van meerdere mensen heb ik de eerste film gekeken en daarna was ik om.

Maar goed we dwalen af. Focus Esmay focus we hebben het over Catching Fire. De tweede film is ongeveer een half jaar nadat de eerste afgelopen is en het wordt tijd voor de overwinnaars van de 74e spelen om een zegetoer te doen. Dit gaat niet zonder slag of stoot want sinds dat Katniss en Peeta samen gewonnen hebben zijn er kleine scheuren ontstaan in het systeem. Ik vond het erg mooi te zien hoe de districten tegenover de winnaars stonden, sommige willen een revolutie en dat begin je aan de bewoners te zien. Daarnaast vond ik het eerbetoon aan Rue die Katniss doet in district 11 bijzonder, dit was dan ook huilmomentje nummer 1. Nadat ze deze hele zegetoer ondergaan hebben en weer terug zijn in hun eigen district komt de aankondiging wat de 75e spelen zullen worden, het is namelijk de derde kwartskwelling. Hier komt uit dan van alle winnaars een man en een vrouw de arena weer in moeten. Katniss is de enige vrouwelijke overwinnaar van disctrict 12.

Samen met Peeta moet ze dus weer de arena in. Voordat ze werkelijk in de arena komen duurt het best lang, ik hoor dan ook van veel mensen dat het te lang is ik zelf stoorde me er niet aan. De tijd die ze in de arena doorbrengen is dan ook veel korter dan in de vorige film maar erg mooi en goed neergezet. Al snel zijn ze dan ook weer uit de arena, maar niet op de manier zoals normaal is met de spelen Katniss en een bondgenoot zijn namelijk door vredesstrijders uit de arena gehaald. Het nare alleen is dat Peeta is meegenomen door het Kapitool de machthebbers van de maatschappij. Het einde SPOILER ALERT!! Is precies zoals in het boek staat, Gale verteld Katniss dat er geen district 12 meer is het is totaal platgebrand door het Kapitool. IEDEREEN die ik tegenkom vind het een verschikkelijk einde het enige advies wat ik dan voor je kan hebben is: LEES DE BOEKEN!! Wanneer je dit gedaan heb vertel me dan nog maar is dat je het een vreselijk einde vind want geloof me dan is het einde ineens niet meer zo slecht.

Ik ben dan ook een totale fan van de boeken en de films, meestal vind ik films minder goed als een boek maar deze films vallen mij niet tegen. De films staan zo goed als gelijk aan de boeken en de casting vind ik ook echt super. Er had geen beter Katniss kunnen zijn als Jennifer. Jennifer is mijn by far favoriete actrice.

Cijfer?
9
is het een aanrader?